Friday, February 25, 2011

saman pdrm

saya saman pdrm ke pdrm saman saya?belum ada kes lagi la kan saya nak saman pdrm tu...dah tinggal berapa hari saja lagi untuk kamu semua selesaikan hutang saman ye...lepas bulan februari semua saman tak dapat diskaun lagi dah...menjadi amalan lazim masyarakat malaysia,,,langsaikan tugas bila masa dah suntuk...sama juga macam saya...aritu terlintas nak cek saman tapi masa tu tak ada akses internet masa kat rumah mak...jadi minta tolong dengan en.s...sekali ada 1 saman...kereta ibunda tapi saya yakin saya yang pandu sebab masa tu dalam perjalanan ke pahang pada 31disember untuk majlis perkahwinan sepupu...jadi malam tu terus mesej ibunda dengan ayat bersalah "ibunda,,,ada satu saman rm200 kena bayar sebelum akhir bulan 2 kalau tak x,,,x dapat diskaun...nanti da dapat duit pas keje pkn tu anak bayar balik"...esoknya,,,ibunda reply "awak bayarkan saman arini...ibunda tak sempat ada kerja sampai petang...duit ada dalam bilek awak"...ibunda suka eja ikut style lama...contohnya bilik jadi bilek ye tuan puan...adik-adik,,,tu bukan ejaan zaman moden ye...jangan ikuti...sekarang mari lihat gambarajah

en.s kata,,,tak berbaloi bayar saman mahal-mahal dapat kertas camni je

sebelum dapat kertas atas tu,,,sila beratur seperti di atas ni ;p

panjang dow kena beratur kat balai polis tu...dah la kawasan keciulp *kecil,,,ramai orang sampai beratur tengah panas...memang berpeluh la kan...kalau yang malas nak beratur macam ni,,,boleh gunakan teknologi moden seperti di bawah...namun saya gagal untuk menggunakan teknologi moden kerana lambat gila nak loading...hampeh tol...sepatutnya pihak berkenaan kena buka lebih banyak kaunter macam kat syoping kompleks...dah la berair cond,,,boleh cuci mata sekali...haih...ni saya sempat print screen beberapa step saja lah ye...mari kita saksikan


masukkan ic pemilik kenderaan
keluarlah keterangan saman

klik proceed to payment

pilih payment method anda

lepas pilih bank,,,tunggu sampai lebam

url

sekian terima kasih...lebih baik bayar awal daripada kena bayar banyak kan?fikir fikirkan...lepas ni kena selalu alert dengan saman menyaman ni ye...

No comments: