Thursday, July 8, 2010

iker casillas lawan vw beetle?

lelaki dengan bola sepak sama macam perempuan dengan kosmetik...kenapa?sebab dalam perbualan orang lelaki tak banyak mesti ada masuk sikit pasal bola...macam tu juga dengan perempuan,,,tak banyak sikit mesti ada guna kosmetik,,,paling busuk pun cuci muka...tapi bola sepak tu overrated la...;p bagi saya la...cam banyak je lagi sukan kan tapi bila bab bola sepak ni macam besarrrrrr sangat...menjadi perempuan,,,bola sepak bukanlah menjadi berita utama yang perlu diambil tahu...tambahan pula kat rumah ni ada tiga orang je...ibunda ayahanda anakanda...anakanda perempuan...ayahanda memangla lelaki tapi tak minat sangat dengan bola sepak ni...tapi bila masuk universiti kawan-kawan lelaki mula bertambah dan kebetulan masa mula masuk dulu pun musim piala dunia...jadi belajar la juga sikit-sikit daripada encik ketua praktikum...masa tu dia peminat italy...en. i juga peminat italy...masa tu pun da mula rapat dengan en.i...en.s belum masuk buku lagi...jadi disebabkan dua orang tersebut italy,,,maka ke padang besar pergi beli baby-t italy...masa tu en.i kenalkan dengan pirlo rasanya...

bila da mula kenal dengan en.s,,,masa makan malam kebanyakannya akan keluar masa ada game bola...jadi terpaksa la juga tengok kan...masa ni baru belajar pasal offside...orang buta bola memang macam ni...belajar sikit-sikit untuk develop interest...masa tu selalunya tak ramai pun perempuan dan kadang-kadang saya sorang je...tapi sebab kuala perlis tu tak besar mana pun,,,dalam satu kedai penuh dengan budak-budak kolej sendiri yang muka semua da kenal...dan pernah ditegur oleh en.a "ai,arina minat bola betul ke?" lebih kurang macam tu la...si en.a ni memang kalau ada la ayat yang keluar dari mulut dia tu,,,selalunya perli-perli yang ada berbaur mengejek...dan masa tu memang yang baru-baru bercinta dengan en.s...jadi memang obvious la kan...dating sekali masa tengok bola...what's the big deal?lagipun bukan ke kalau berpasangan tu kena tau apa yang pasangan minat dan tak...kita belajar cara dia,,,dia belajar cara kita...betul kan...?

jadi tahun ni punya world cup da lain ceritanya...kadang-kadang sendiri tau bila ada game apa...dulu orang kena ingatkan...semalam game besar german vs spain...saya sokong german sebabnya my first love are made from german...hahaha lame...tapi bukan sebab tu je...sebab saya suka tengok german main...laju...dan saya nampak mereka main guna akal...bagus...tapi game semalam saya tak suka penjaga gol german...dari awal lagi dia macam tak fokus je...saya rasa la...tengok riak muka dia macam tu...tapi dalaman tak tau la dan pandangan lelaki-lelaki yang peminat bola sepak tegar...saya sekadar bercakap apa yang dilihat bukan secara relatif dengan kehendak bola sepak ye...lagi pun german masukkan pemain senior dan junior yang saya rasa berjaya...best2...untuk pemain spain pula saya sangat suka casillas...tangan dia macam ada magnet dengan bola tu...dapat je tangkap bola hampir kesemua lah senang cerita nak menunjukkan yang dia tu memang penjaga hebat...dan hensem... ;p

iker casillas dari sudut pandangan hensem
cium pipi kiri cium pipi kanan
*gile perangai omputih*

2 comments: