Tuesday, August 16, 2011

kerja oh kerja

sungguh tak produktif la blog ni zaman sekarang. dahulu bukan main lagi laju je nak menaip kat sini. ni baru balik dari teman en suami ke interview yang entah ke berapa di pasir gudang. tak suka environment kat sana sebab tu kan kawasan industri jadi bau-bauan macam-macam yang ada. cepat je pening kepala kalau terlebih bau bahan kimia ni. bukan pembawakan budak ye. ;p

semalam pergi tolong makcik yang rumahnya di hujung jalan membuat kuih raya. sukanya! sedap baunya! buat kuih blueberry cheesetart dan chocolate chips dan satu kuih terbaru apa-tah-canary. cam sedap je tapi tak sempat tengok hasil kuih yang terbaru tu sebab pukul 3.15 dah beredar nak ke tempat kerja. oh, cerita pasal tempat kerja tu, dah mula rasa tak bersemangat sebab 'attitude'. biasalah, kerenah orang kaya. huhu. insyaAllah kalau suatu hari nanti saya menjadi kaya, saya berdoa minta Allah jauhkan saya dari sikap orang-orang kaya yang saya kenal ataupun sikap orang-orang yang rasa dia kaya padahal miskin adab. buat apa kalau hidup tak sedar diri. kelak diri sendiri yang rugi.

pagi tadi pula ke hospital sultan ismail atau hospital pandan di tebrau. mak ke sana hari ni untuk pemeriksaan lanjut. mulanya doktor cakap perlu tinggal sehari tapi alhamdulillah, nampaknya semua baik-baik sahaja. kalau ada yang tidak pun, simpan sahaja supaya semoga semua yang baik-baik saja yang terjadi untuk mak. ibunda pun ikut juga tadi. terubat sikit rindu sebab sabtu dan ahad minggu lalu saya dan en suami tidak pulang ke batu pahat. rasa macam dah lama je tak balik.

aktiviti hari minggu? sangat tak best. hari sabtu duduk kat rumah sebab en.s kerja sampai petang. saya kemas rumah, basuh baju, lipat baju, layan movie vcd. almaklumlah, rumah orang tak ada tv. kena lah layan vcd je. hari ni baru nak pergi ambil tv yang direpair. harap-harap tak mahal sangat harganya dan dah elok. si tukang repair tu pula, sebelum repair bukan nak consult dengan kitorang dulu. dia main repair je. buatnya harga melambung tak mampu nak bayar, guano? baik beli baru je kan. hahaha. tapi masalahnya sampai ke hari ni gaji en.s TIDAK MASUK lagi. rasa macam nak saman rm6juta.

saya tak faham kenapa tak ada yang berminat nak ambil saya kerja. bukan saya tak apply ye dah beribu kot application tapi macam susah je nak lekat. atau memang takdir jadi surirumah saja. saya suka tapi en.s tidak ;(
kalau saya jadi surirumah, alamatnya tak dapatlah nak miliki vw beetle warna kuning idaman hati.

2 comments:

Unknown said...

np xdtg lepak2 umah smntr serol p intvw aitu..?

arina_aris said...

ala x ingat pulak...nk cr company tu je da pusing seluruh pasir gudang,,nk cr umh kak nana nnt terpatah balik pulak cr jln x jumpe..huhu