Sunday, May 15, 2011

geli yang sedap

ape bende yang geli tapi sedap ni?haaa...saya tak reti la nak buat cerita saspens jadi terus straight to the point je la eh...tadi pergi ke kedai gunting rambut...istilah saya kedai gunting rambut bukanlah saloon yang ramai amoi-amoi buat rambut kat shopping mall...seluruh penggayaan rambut adalah diserahkan kepada amoi,,,ermmm nyonya kot sebab tak lah muda sangat kedai-kedai yang saya pergi tu...belum pernah lagi pergi saloon yang betul-betul saloon lah...sebab buat apa nak cari tempat yang 'high class' sikit padahal kedai gunting rambut kat deret kedai ikan atau kedai gunting rambut kat arked parit sulong boleh buat hasil yang sama dengan harga yang jauh lebih murah...sebab akhirnya,,,rambut dipotong juga...jadi tadi pergi ke kedai gunting rambut dengan ibunda dan mak...dah berapa hari mak ajak sebab rambut dia dah panjang...tapi tadi baru sempat nak bawak...jadi alang-alang saya pun buatlah sekali sebab kat karpet hall depan tv da banyak rambut-rambut yang gugur yang panjang-panjang...dan dalam masa tunggu giliran tu,,,cakap kat ibunda,,,"bu,,,balik rumah nak basuh rambut lepas gunting tapi tak da air,,cane?" "suruhla dia cuci sekali...ibu pun nak buat jugak"...jadi,,,setelah sekian lama juga la saya cuci rambut lepas gunting rambut...paling tak suka...sebenarnya saya tak berapa nak suka gunting rambut sebab geli...geli bila die sembur air kat rambut,,,geli bila die main-main rambut pintal sini pintal sana,,,dan tadi paling geli lah!sebabnya bila dia syampu tu,,,geli bila tangan dia jalan-jalan kat kulit kepala,,,bila dia suak-suak rambut...eee...tapi ni bukan geli geleman sebab hygiene tapi sebab saya ni memang penggeli orangnya...even bila tangan bayi letak kat peha saya pun boleh rasa geli...kalau bayi tidur kat bahu pastu rasa nafas dia kat leher pun rasa...huhu...pastu tadi dah la geli nyonya tu buat masa syampu,,,masa nak basuh rambut pun geli bila air turun kat dahi macam air tu masuk satu-satu dalam liang roma perasaannya...bila dia bersihkan belakang telinga n kat leher,,,amboi sakit pinggang nak tahan geli dan yang paling tak tahan geli masa dia blow dry rambut...pehhhhhhhh paling tak tahan!tapi sedap! ;p

No comments: