Tuesday, March 22, 2011

assalamualaikum...

lama betul rasanya tak berblog...saya sekarang kena jaga dua rumah...kebanyakan masa siang saya di rumah atuk menjaga emak...bila lepas zohor baru pulang ke rumah beri makan kat ayah pula...petang sikit balik semula ke rumah atuk dan tidur sana...jadi masa yang sekejap kat rumah tu la nak tengok movies mana yang sempat kat hbo ke star movies ke max cinemax...kalau tak pun masa tu la nak stretch kan badan baring2 bermalas-malas atau main game it girl dan sorority girl,,,update facebook reply komen gambar ke ape ke...nak blog walk lagi...update blog tu kureng sikit sebab macam tak feel je kalau update tengah nak kejar masa...

nak cerita dari hari rabu lepas...hari rabu saya dapat panggilan untuk interview di bangunan guna sama batu pahat di pejabat tenaga kerja...kerja untuk pedoman setia sdn. bhd...interviewnya pun senang je tak ade tanya apa apa yang teknikal yang saya perlu perah otak tentang apa yang saya dah belajar dahulu...jawatan?pegawai pemasaran...lepas tu hari khamisnya saya dapt panggilan telefon saya perlu menghadiri kursus pengenalan untuk kerja tu dekat tmn. banang jaya pada hari sabtu di pejabat gamat emas sdn. bhd...masuk-masuk macam confuse pula apa sebenarnya yang saya perlu buat dan dengan company mana yang saya akan bekerja nanti sebab isi borang untuk pedoman setia tup tup kena datang ke ofis gamat emas la pulak...jadi dengar briefing semua,,,paling awal mula kerja awal april tapi sebelum tu ada lagi satu kursus...tak pa la yang penting boleh buat duit,,,ada kerja dan dekat dengan ibunda,,,ayah,,,mak dan atuk...mereka keutamaan saya...

hari ni pula saya dapat panggilan telefon dari ata industrial...rujuk sini...ada dua panggilan dari company ni...pertama dari seorang perempuan...telo dia bercakap macam india...dia cakap aritu ada apply post engineer kan,,,jadi nak panggil untuk interview kedua...dia pun tak tahu sebenarnya saya dah pun dapat interview pertama dulu sebab memula dia nak panggil untuk interview pertama tu...jadi tadi dia explain kalau untuk post engineer tu saya akan dapat basic 2.2k sebab walaupun ada master tapi saya tak da experience...typical kalau masuk company swasta...so redha je tapi ada elaun minyak dan telefon...tapi masalahnya masa interview aritu bukan tuk post engineer tapi asst.engineer...tak lama lepas tu saya dapat lagi panggilan dari orang yang interview saya hari tu...dia cakap saya dapat post tu dan nak tau bila saya boleh masuk kerja...saya cakap la awal april tapi pape pun nanti kena la bincang ngan ibunda dulu sebab banyak perkara yang saya kena fikirkan...alhamdulillah ni semua rezeki dari Dia...

tadi en.s pula mesej yang dia dapat panggilan kerja di batu pahat tapi masalahnya tu skim graduan dan ari jumaat ni kena briefing dulu...dan ari jumaat ni dia nak bercuti ke pulau dengan kawan-kawan pula...dan lagi satu ialah kena training dulu 4 bulan dan basic 1.7k je...camne?

4 comments:

miss shera said...

wah.tahniah.
buatlah pilihan yang bijak ;)

arina_aris said...

thank u...tatahu mahu pilih y mane satu

oshinz said...

maybe batu pahat. sebab dekat dgn family kan? senang kalau ade ape-ape masalah.

arina_aris said...

of course bp!bp will always be my choice...hahahaha ;p