Thursday, October 14, 2010

saya sayang kamu tapi saya tak tahan dengan ego kamu yang macam 7 petala langit 7 petala bumi tuh

hidup jadi anak tunggal ni,,,sunyi tahu...makanya,,,ramai kawan adalah pilihan yang terbaik...tapi,,,saya ni jenis yang susah nak berkawan tapi bila saya dah rapat dengan seseorang tu memang dengan orang itulah saya melekat...dia lah akan jadi tempat cerita tempat luah rasa tempat bersosial...dan kalau saya da rapat memang sayang macam adik beradik...walaupun tak pernah rasa macam mana sayang adik beradik tu...

masa kecil zaman kanak-kanak ribena memang senang buat kawan kan...jumpa,,,cakap sepatah dua terus rapat...bila gaduh sejam dua lepas tu da baik semula kan...macam tak ada apa-apa je...dulu saya dan sepupu pernah declare yang kitorang kawan "olok-olok" dengan jiran...lalu depan rumah dia lepas balik dari pasar malam,,,kebetulan dia ada depan rumah dan kitorang jerit "ey,,,kitorang kawan olok-olok je la ngan korang"...hahaha kalau sekarang cakap macam tu,,,mesti terasa sampai lubuk hati...

sebelum masuk sekolah,,,besfren saya ialah sepupu sebelah rumah,,,masuk tadika,,,besfren saya sepupu juga...masuk sekolah tumpang darjah 1,,,besfren saya dua orang je...bila masuk tengku mariam,,,seingat saya ada seorang dua tambah melepak dengan kakak sepupu yang dua tahun lebih tua...lepas tu darjah tiga ramai sebab selalu rehat sama-sama kat belakang kelas then semua macam orang pelahap rebut bekal masing-masing...masa tu sikit sama merasa la...seronok sangat masa rehat...oh,,,darjah tiga ni pun besfren dengan sedara...masuk darjah empat baru rapat betul dengan e sebab satu kumpulan...kemudian darjah enam semakin rapat dengan w,na,n,dan a...ingat lagi a nangis pagi-pagi hari tau keputsan upsr...comel kau...hahaha...

dan persahabatan dari darjah enam tu berpanjangan sampai sekarang...tiap hari ada je sesuatu yang ditunggu untuk ke sekolah...kat sekolah ada diorang,,,kat rumah ada ibunda dan ayahanda je...bila masuk tingkatan empat,,,daripada enam orang ni,,,tinggal saya je yang kekal kat sekolah yang sama...seorang ke teknik bukit piatu melaka,,,dua ke mrsm muar dan dua lagi ke mrsm kuala kubu baru...masa hari terakhir mereka ada bersama,,,perghhhh sedih gila berat gila rasa hati sampai tak sanggup nak lepak dan jumpa diorang tu...pastu hantar surat je kat mereka tu...ada je lagi simpan surat-surat tu dan bila baca semula,,,boleh wat bahan gelak je...hahahahahahaha...masa tu tak de nak gaduh-gaduh ni...

kalau ada gaduh pun,,,yang paling ingat masa saya dan a "kurung" yang lain-lain dalam bilik sukan...tapi bukan gaduh gak kot masa tu...lebih pada bengang...terutama bila dengar n cakap "nanti diorang datang,,,kita buat-buat marah"...weh n,,,aku n a dengar tau kau cakap tu...kitorang gelak je kat tepi masa tu...hehehehe...masa tu w pun marah juga sebab dia cakap "ingat orang tak de kerja lain ke...da la tak study lagi nak exam sekolah agama ni"...jom buat balik nak?hahahaha

tapi bila da besar ni,,,da tau la kot perangai masing-masing...da masak sangat...bila masing-masing da pandai bawa haluan sendiri,,,da boleh berfikir sendiri dan da boleh buat macam-macam sendiri...macam-macam la jadinya...kadang-kadang ada yang menipu di belakang tapi terkantoi pun masih boleh bersabar...kadang-kadang ada yang buat perangai depan mata pun boleh bersabar,,,kadang-kadang macam-macam alasan yang keluar pun masih boleh bersabar...kadang-kadang,,,bila ditegur dan disalah anggap pun masih boleh bersabar...tapi orang cakap dan saya sendiri tahu bersabar ada batasnya...bila semua ego dah dibuang untuk menyelamatkan tapi tak diendah,,,dan terasa macam hidung tak mancung pipi tersorong-sorong,,,jalan yang terbaik adalah begini...mungkin...siapa tahu...buat masa ini,,,saya pilih jalan ini...

sekarang mungkin akan menjadi berlima...apa pun,,,semoga bahagia kepada dia dan ohhh,,,da minta maaf semalan dalam message thread...bye...

saya suka kawan-kawan universiti saya...mereka best!matrix zaman kurang produktif ;p

5 comments:

myamry said...

bina... aku kenal kan....?

arina_aris said...

mai,,,the probability of u knowing the person is relatively high...cewah tgh buat report project kne gne term educated sket ;p

myamry said...

hahahahahah.... dah macam buat findings plak...alololor... kenapa boleh begitu.. korang lah geng yang paling lama kekal yang aku tgk!

arina_aris said...

geng aku ada lg r...cukup je orang kalau ikut definisi aku la

red_torres said...

sy tersentuh bace blog ni...tp pada pendapat saya, korang masih bley berbaek...cume semua kene buang ego masing2..korang bertuah sebab ade kawan rapat sejak kecik lg..xkanlah sebab masalah ni korang nak berpecah belah...aku sendiri cemburu dengan keakraban korang..aku xlayak bg nasihat tp pendapat aku,duduk semeja n cube selesaikan masalah ni..aku percaya korang bley jadik macam dulu..aku rase dy pon sayangkan korang jugak sebab kalo aku kat tempat dy, aku akan rase kehilangan yg amat sangat..persahabatan yg sangat akrab hancur macam tuh jer...pendapat aku,carik mase yg sesuai n stabilkan emosi masing2..waktu tuh berbincanglah...paling penting jgn wujud pengaruh org luar...korang berbincanglah sesama korang...kalo korang rase memang xley nak selamatkan jugak,barulah masing2 bawak haluan...tp aku harap korang dapat bersatu semula macam dulu..aku yg xkenal korang ni pon bley tersentuh bace crite penulis ni..gudlak penulis...kawan senang kite carik tp sahabat adalah teman sehidup semati.