Sunday, May 16, 2010

hari guru ialah 16 mei setiap tahun

i always forget when is the exact date of teacher's day ever since i left school like 2003...but then,,,living in the house with a full time teachers,,,inside and outside of school,,,i cannot miss the date because when early morning if ibunda is not home,,,she must be at padang here or padang there because teachers' have to celebrate with all the orang2 kebesaran masyarakat perguruan...during my childhood,,,ayahanda once warn me not to be a teacher...he said that it is difficult...up till now,,,i realise what he meant...today's pupils are not like i used to be *eheh* or those who were born in early 90's and before that...latest generation are quite tough to handle...so in my life,,,i never wished to be a teacher but i dream that someday i will,,,perhaps be a lecturer...every parents wish that their children will have better jobs than them so that they will lead a better life kan...saya rasa saya sangat bertuah sebab saya ada dua orang cikgu yang bersama saya 24/7...disebabkan itu,,,sehingga sekarang,,,saya masih lagi terpelihara daripada anasir yang kurang baik pada zaman sekarang...ibunda dan ayahanda,,,terima kasih sebab menjadi pendidik terbaik dalam hidup arina syaira...terima kasih juga kepada semua cikgu cikgu yang telah mengajar dan mendidik...setiap seorang daripada anda yang mengajar di sk tengku mariam,,,smk (pP temenggong ibrahim,,,pusat2 tusyen,,,sekolah memandu mohammed,,,kolej matrikulasi johor,,,universiti malaysia perlis dan juga universiti putra malaysia...juga kepada sesiapa yang telah memberi pendidikan secara langsung dan tidak kepada saya...terima kasih dan selamat hari guru

| ada banyak cerita yang tergendala |

4 comments:

nisadaud said...

ehh??bukan 16mei ke??
advance sehari. takpe2

arina_aris said...

hahahaha baeklh akn tkr skg...hahahaha

arina_aris said...

eh..tp kn ibu aku kate 15mei peringkat kebangsaan n 16mei peringkat sekolah...

nisadaud said...

hehe..yela, klu buat serentak, mcm mana cikgunya nak pegi..kebetulan thn ni 15mei kt peringkat kbgsaan.