Wednesday, April 7, 2010


semalam tengok cerita chori chori chupke chupke...ingat lagi tak cerita ni?ni cerita hindustan lama tapi tak la lama mana pun...salman khan,,,rani mukherjee dan preity zinta yang berlakon...memula cerita ni happy sebab kahwin tak ditentang,,,mengandung,,,dapat suami yang penyayang tak hengat...memang best la kan kalau realiti macam tu...tapi bila kemalangan,,,masih lagi tak berubah sebab yang penting suami masih sangat sayang walaupun si isteri tu da tak boleh mengandung sebab kena buang rahim dan ovari...dugaan yang sangat besar kot untuk seorang isteri...alhamdulillah,,,ahli keluarga tak ada yang mengalami nasib yang macam tu...doa2 minta lah dijauhkan kan...

saya sendiri tak dapat nak bayangkan kalau benda ni terjadi kat diri sendiri sebab kita sendiri tak tahu qada' qadar yang telah ditentukan kan...tak sanggup nak hidup bermadu untuk relakan suami ada zuriat...memanglah kalau rela,,,payung emas da tersedia nanti tapi memang banyak la pengorbanan yang kena lalui kan...sebab saya tahu saya tak setabah itu walaupun sedikit sebanyak sekarang ni saya kena jadi seorang anak yang lebih berdikari,,,lebih kuat dan lebih tabah untuk keluarga sendiri yang tak ramai ni...tapi suatu hari nanti kalaulah ditentukan dalam hidup saya,,,saya terpaksa lalui,,,insyaAllah saya akan belajar untuk merelakan...perghhhh...

2 comments:

adr|ana daNielLa said...

terbaek k0t cerite ni
hehe

arina_aris said...

cerita orang ke cerita chori chori chupke chupke?hahahaha