Friday, February 19, 2010

suatu hari nanti saya akan pergi jua





assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh...tak jawab dosa...


jom plan pegi holidays nak?saya da ada pasport antarabangsa da...hehehe...baru siap semalam...dari bulan lepas lagi da plan nak buat pasport tapi dua kali pegi jabatan imigresen,,,nombor giliran da abes da...cane boleh abes?ramai tahu yang mahu berurusan dengan mereka...first time nak pegi buat tu,,,officer tu cakap "nombor da abes da dik"...second time datang,,,abes jugak tapi officer tu cakap camni pulak "nombor da abes,,,esok datang kul 7"...amboih...jadi,,,dengan tekad yang tinggi ditambah pula teruja dengan cerita aunty dan sepupu selepas mereka pulang dari bandung,,,maka saya dan ibu pegi la beratur dalam pukul 7.30 pagi...ni lepas siap sembahyang subuh terus gerak dari rumah ni...nasib baik sempat dan memang panjang macam nak pegi mengundi...

memula anda harus ambil borang kat pejabat ataupun boleh download dari sini.pastu ambil nombor giliran...kami dapat nombor 3138 dan 3139 jadi encik officer tu cakap "datang semula pukul 2ptg"...senang kan...bila datang semula pukul 2ptg tu,,,tunggu sekejap and proses la borang tersebut...kena cap jari kiri kanan...pastu tunggu tuk bayar rm100 for 2 years...pastu da boleh ambil pasport dalam masa 2 jam selepas pembayaran tapi sebab ramai orang,,,jadi datang ambil esok je la...officer pun cakap begitu...tapi kena bawa salinan kad pengenalan,,,kad pengenalan,,,surat beranak juga 2 keping gambar berukuran pasport...

dan esok paginya,,,tadaaaaaaaa...sudah siap dan boleh pergi melancong!!ok,,,versi pergi melancong sudah tamat...versi kedua untuk tajuk post di atas ialah...mestila suatu hari nanti saya akan pegi jua kan,,,pergi mati...betul tak?jadi post ni ialah pesanan je kepada bff saya...bila saya mati dulu daripada ibunda dan ayahanda,,,saya harap mereka mendoakan untuk ibunda dan ayahanda saya macam mereka doakan ibu dan ayah mereka...barang2 saya kalau ada yang mereka mahu,,,ambil sahaja...hahahaha...ok,,,sekian wasiat saya... ;p

4 comments:

TEST said...

erk??...sedih la bler arina ckp cmtu.....

arina_aris said...

ehehehe...saje je tasah...kalau aku mati dulu,,,tak dpt la dorg doa dr aku...huhu...nnt doakn eh... ;)

TEST said...

huhuu...InsyaALLAH....

arina_aris said...

maseh tasah....