Thursday, February 4, 2010

he said she said i said

lame gile tunggu turn padahal orang yang ke sembilan sahaja...masuk dalam bilik interview tu kul 12.30 tengah hari...masuk wajib setengah jam...gerak dari rumah aunty kul 6.50 pagi tapi macam kura2 je atas jalan raya tu kat area skudai tu...hati da tak tenteram coz kul 7.30pagi,,,masjid besar pun tak lepas lagi...dengan tak tau nak masuk jalan mana lagi...har betul nih!!tapi ngam2 je masuk parking kul 7.45pagi pastu gelabah cari lobby persada johor...bengong...

skip saja ye kepada pertanyaan mereka...ad 2 orang yang interview,,,sorang laki sorang lagi perempuan...sorang datuk,,,sorang puan...tapi senyum sahaja mereka tu...bagus2 dalam hati kata...

him:nama awak?
me:arina syaira md aris
him:arina tu rusia ke?macam nama rusia je nama awak... *ha??*
me:eh,,tak tak...rusia tak...campuran jawa iyelah...ehehe *abes kantoi*

*pastu soalan2 pengenalan diri,,,stadi mana,,,nape tak keje dulu,,,kalau dapat ni cane ngan master*

her:cik arina tau apa tugas ptd?sila jelaskan
me:ade 8 tugas utama,,,dalam ketenteraan&pertahanan,,,pengurusan sumber manusia,,,pengurusan kewangan,,,pengurusan sumber ekonomi,,,pentadbiran sosial infrastruktur...ermmm ermmm lagi 3 saya terlupa la puan... *denggg*
her:ade lagi hubungan antarabangsa& luar negara,,,pengurusan teknologi maklumat dan pentadbiran&pembangunan wilayah bandar dan kampung... *sumpah puan,,,kat luar tadi saya ingat semuanya*

*pastu die tanya dalam bidang yang mana yang aku boleh praktikkan apa yang aku belajar dengan ptd*

him:kenapa cik arina berminat dengan ptd?
me:saya terpengaruh dengan sepupu sebab mereka cakap seronok jadi ptd *akaka padahal seronok sebab duit tapi aku tukar la cerita sebab boleh bagi buah fikiran dan mungkin akan gubal dasar* *pastu,,,datuk tu cam ha,,,buah fikiran tu saya suka-dan die elaborate kenapa die suka* lagipun,,,dari kecil bila lalu depan INTAN kluang,,,saya memang rasa nak masuk situ*ok,,,ni tak tipu*

him:bulan september tahun lepas ada pembentangan belanjawan kan?di mana pembentangan tu? *wahhhhh dapat soalan senang la*
me:parlimen
him:betul...boleh tak kalau buat kat tempat lain?
me:tak boleh
him:kenapa tak boleh?
me:................................................................................... maaf tuan,,,saya tak berapa pasti
him:sebab... *ape tah tak ingat explanation panjang*
me masa call ibunda:patutnye anak jawab ade kaitan ngan dasar2 kan sebab bajet macam masuk dalam undang2 kan and parlimen kena luluskan *tuan,,,saya nak jawab semulaaaaaa..........*

him:cerita sikit tentang isu semasa sekarang
me:seingat saya baru2 ni ada cerita tentang nkra,,,national key results area atau bidang keberhasilan utama negara...
him:ok,,,ape yang cik arina tau tentang nkra?
me:ada 6 konsep-kurang jenayah,,,kurang rasuah,,,naik taraf pendapatan rakyat,,,naik taraf prasarana luar bandar,,,naik mutu pendidikan dan naik taraf sistem pengankutan awam...
him:kenapa baru sekarang ada dengar tentang ni,,,kenapa dulu lagi tak buat tapi kalaupun tak buat,,,malaysia tetap maju kan
me:sebab nkra termasuk dalam gugusan 1 malaysia tuan
him:ok,,,apa yang awak tau tentang 1 malaysia?
me:kalau sekarang,,,yang ada dalam minda cogankata rakyat didahulukan pencapaian diutamakan *dan saya senyum kerang ehehe macam tuh*
him:sebenarnya rakyat malaysia ramai lagi yang tak faham tentang konsep ni sebab banyak lagi cabangnya....lalala....bla bla bla...

him:kenapa awak tak cari kerja dulu sebelum sambung?
me:sebenarnya saya ada apply tuk kerja dan master tapi rezeki dapat master dulu tuan...
him:sekarang kan ada wilayah iskandar,,,banyak kerja ada kat sana
me:saya ada wat research jugak tapi kebanyakan kerja yang ditawarkan untuk operator tuan...
him:wilayah iskandar ni tuk pembangunan dalam perindustrian kan,,,ade berapa banyak lagi kawasan yang dibangunkan seperti wilayah iskandar ni *OMG!!!tak hengat!!!*
me:yang saya ingat ada 3
him:saya rasa ade 5
me:wilayah iskandar 1,,,dekat utara pun ada
him:ape nama?
me:yang saya ingat belakang die ade CER
him:*....lalala....still tak ingat jawapan yang die bagi* negeri apa yang terlibat
me:perlis kedah utara perak
him:ada lagi 1
me:penang
him:lagi?
me:dekat sabah
him:nama? *adui tuan,,,saya memang tak wat research tentang ni pun tuan*

*pastu die tanya dan jawab yang tak berapa lancar tentang ni semua la dan ade lagi la soal jawab yang tak disertakan dalam sini...*

rasa2,,,boleh ke saya diterima?ooohhhhhhhhhhh saya mahu saya mahu!!!semangat semakin berkobar mahu menjadi ptd...kalian,,,tolong doakan:nama arina syaira *versi rusia pun boleh* terpilih untuk menjadi pegawai tadbir dan diplomatik ye...

| tahniah kepada bff a sebab dapat anak buah lelaki yang kedua daripada abang sulungnya...bolehla couplekan a.a dengan n.n si anak buah bff n.a<--me trying to be a cupid...barula cukup relationship geng kita weh...w dengan n bakal bersaudara,,,aku dengan e pernah bakal bersaudara,,,sekarang giliran korang la pulak...akaka |

No comments: