Thursday, January 28, 2010

corat coret #3

1] tertekan sebab tak boleh collect tiket konsert satu suara hari ni...hari ni ialah due date tuk collect...otherwise kene rebook,,,which kene peka bile tiket tu akan direlease semula...one more problematic thing,,,tiket dalam lingkungan kemampuan telah habis...sekarang kene berdoa dengan harapan ada orang yang da booking tapi tak collect juga...oooohhhhhh,,,mahu tiket!!!!

2] surat daripada spa tuk interview ptd da sampai...saya adalah dijemput menghadiri temu duga pada 04/02 (khamis) di persada johor international convention centre,,,yang saya pun tak tahu kat mana...mungkin kene pergi berseorangan sebab ibunda sekolah...kalau s.a kluang berjaya bersama,,,bolehla pergi bersama2 tuk interview tersebut...

3] saya tak faham dengan sikap sesetengah orang yang masih ada peluang untuk bermesra dengan mak/mak mertua/keluarga tapi mengabaikannya...

sebagai contoh,,,saya ke rumah ibunda bersama encik suami tetapi encik suami sahaja yang masuk ke rumah ibunda untuk sesuatu hal...saya,,,tinggal di dalam kereta kerana pada sangkaan saya,,,encik suami keluar sekejap sahaja...lagipun,,,cuaca panas di luar *walaupun sekangkang kera je dari tempat kami parking kereta ke pintu rumah ibunda*...kemudian,,,ibunda berkata "kenapa tak keluar kereta?kalaulah esok ditakdirkan ibunda meninggal,,,awak tak kesal ke tak jenguk ibu walaupun dah di depan rumah?"...malu kan menjadi anak?

sekarang,,,katakanlah pula saya sudah beranak pinak...saya merupakan seorang ibu yang sporting...kalau anak2 tidak mahu mengikut ke rumah saudara mara malahan ke rumah ibunda saya *datuk dan nenek anak2 saya*,,,saya tidak akan memaksa...kalau anak2 saya tidak mengenali saudara,,,tidak mengapa kerana yang penting,,,mereka mengenali saya dan cukuplah jika mereka sekadar mengenali first degree family...pabila mereka menginjak dewasa,,,mereka hanya ke rumah datuk dan nenek sekali setahun *pada hari raya aidilfitri* atau,,,jika bertuah,,,mereka akan hadir untuk kenduri kendara...itupun,,,hanya untuk menjamah makanan...oh,,,lupa untuk diberitakan bahawa rumah saya dan ibunda berhampiran sahaja...padahal,,,suatu ketika dahulu,,,di rumah datuk dan nenek anak2 sayalah mereka membesar...datuk dan neneklah yang menyiapkan milo untuk sarapan,,,makanan untuk makan tengah hari dan memakaikan tudung anak2 saya untuk ke sekolah serta menghantar mereka dengan menaiki motorsikal...sekarang,,,anak2 saya,,,jika ke rumah datuk dan nenek mereka,,,akan berada tidak lebih sejam dan sekadar duduk di depan televisyen tanpa menolong atau meringankan beban datuk dan nenek yang semakin tua...

sekadar peringatan,,,cerita di atas tiada kaitan dengan sesiapa...cuma terfikir sendiri...janganlah dilupakan jasa mereka ye...walaupun lipat kain atau sapu sampah yang tak la sampai berpeluh macam maraton,,,rasanya itu da memadai untuk membantu serta menyenangkan hati mereka...keraplah bertanya khabar dan menziarah...

No comments: