Tuesday, January 5, 2010

saya mahu teman

aunty: awak pegi kl and balik bp sorang2 ke?
me: aah,,,kalau ari rabu pas kelas malam terus gerak balik sebab ayah kat rumah sorang ari khamis tu...nanti lambat lak die makan tengahari...
aunty: beraninye awak balik sorang2

"""""""""""""""""""""""

aunty2: awak balik bp esok sorang ke dengan en.s?
me: sorang,,,en.s kerja...
aunty2: berani awak drive sorang2 eh...kak n pun tak berani masa dia kat melaka dulu...

"""""""""""""""""""""""

dialog tersebut bukanlah berniat mahu menunjukkan keberanian yang tak seberapa...i'm sure a lot of you out there dare to travel alone even for longer distance than mine...i'm just travelling bp-kl/serdang-bp...so what's the big deal here?hahahaha...saje je la nak cerita...i prefer for a company when i'm driving...tapi mana ada adik ke kakak ke abang yang boleh nak teman,,,especially bila kelas ari sabtu or macam sem lepas ari ahad yang start kul 9am and kene get up at 5am to start driving at 6am to reach upm before 9am...furthermore i'm not a morning person...usually kul 7am camtu da start ngantuk da if not pun hidung da start berair sebab mandi awal sangat...susah tol ada resdung ni,,,sejuk sikit,,,ingus,,,kene air pagi2,,,ingus,,,beraircond lama sikit,,,ingus...nasib baik sekarang ni da jarang2 gatal hidung...kalau da start gatal hidung tu,,,rasa macam nak cabut je hidung dari muka and garu puas2...so balik pada cerita sebentar tadi,,,selalunya sampai kat rnr seremban akan tidur jap or kalau tak tahan sangat,,,kat ayer keroh pun da berhenti...tapi aku ni ada tabiat susah nak tidur dalam kereta la pulak...so berhenti tu just baring2 sekejap je...kalau ade sesape yang pernah ada experience berkereta bersama arina dan terlihat beliau tidur,,,senanye tidur2 ayam je tu...ewahhh...lagi mau explain...i really wish i have siblings la yang boleh teman drive tuk pegi kelas sabtu or ahad then boleh terus balik bersama lepas kelas tu...and kalau ada siblings mungkin ayah dan ibunda tak perlu duduk rumah grandparents yang tercinta amat sangat time cik arina ada kelas sebab siblings terbabit boleh belikan ayah food time lunch...ibunda pun tak la penat sangat melayan kerenah ayah lepas balik kerja...ayah banyak kerenah sebab semakin manja...semuanya nak kene sediakan tuk die,,,otherwise he'll do nothing...he eats like a baby and sometimes wet his pants...tapi saya ada kawan yang terbaik yang ada masa tuk teman saya ke kuliah sem lepas...terima kasih ye n...sekarang kau da kerja *aku pun tak tau details pasal ni....grrrrr* mungkin susah la aku nak berteman lagi...huhu

jadi anak tunggal banyak yang perlu dikorbankan and i don't mind at all but sometimes i feel a bit burdened...dan jangan la pulak judge saya sebab saya cakap begini...saya bersyukur sebab saya anak tunggal sebab...
-bilik and barang2 tak perlu share
-kasih sayang tak perlu share
-KADANG2 senang2 je dapat apa yang hendak *kene capitalkan kadang2 sebab orang selalu ingat SELALU*
-waris tunggal harta *hahahahahaha-bagi yang materialistik tapi saya tidak sebegitu tapi kalau kau yang mati dulu,,,ibunda kau dan ayahanda takde doa dari anak yang soleh/solehah*

ok,,,da rasa sedih dan sebak dengan ayat atas tu...babai

nak tambah sikit,,,saya bersyukur sebab ibunda dan ayah boleh sponsor saya wat haji masa saya masih muda sebab tiada tanggungan lain...alhamdulillah ;p

No comments: