Thursday, December 3, 2009

masjid kiblatain dalam rumah sendiri?

arini ayah sembahyang zohor...rasa macam da lama je die tak solat zohor...selalunya die akan wat maghrib aje...kelmarin,,,masa terdengar ibu cakap kat ayah tentang kiblat,,,[ayah sekarang da selalu salah kiblat],,,aku pun buatkan sign 'kiblat' dan tampal pada cermin almari ibu sebab kiblat mengadap cermin tu...dengan harapan ayah boleh la baca dan da tak salah kiblat lagi... *ayah kan bekas cikgu,,,mestila die pandai membaca*

aku:ayah da sembahyang ke?
ayah:dah

aku:kiblat arah mana?

ayah:tunjuk arah pukul 9...
*kiblat sebenar pukul 12*
aku:ayah salah kiblat,,,kan anak da buat sign kiblat kat cermin tu,,,kenapa tak ikut?

ayah:tu kiblat sembahyang magrib dan malam,,,sembahyang siang kiblat lain...

aku:orang Islam ada satu je kiblat yah...

ayah:eh,,tak lah...betullah kiblat ayah...


sedihnya tengok ayah bila die macam ni...kadang2 ayah macam normal...ingat je...kadang2 nyanyuk die datang...

No comments: